Meer dan 35 ondernemers uit onze wijk bezochten de Nijmegen-Oost ondernemers ‘meetup’ op dinsdagavond 11 april in het OBG Dienstencentrum. Het team van Nijmegen-Oost.nl werkte de afgelopen weken hard aan de overgang van dewijkwebsite.nl naar Nijmegen-Oost.nl en het verbeteren van de mogelijkheden voor ondernemers. Op deze avond gingen we dieper in op de voordelen voor ondernemers om online zichtbaar te zijn op Nijmegen-Oost.nl en vertelden we hoe je dat doet. En aan het einde natuurlijk weer een gezellige borrel!
Was je niet aanwezig? Bekijk hier dan de presentaties.
Meer weten over hoe je je bedrijf professioneel presenteert in Nijmegen-Oost? Ga dan naar www.nijmegen-oost.nl/adverteren
En lees hieronder verder voor meer informatie over deze interessante avond.
Waarom organiseert de Wijkkrant ondernemersavonden?
De vrijwilligers van de wijkkrant en wijkwebsite Nijmegen-Oost verbinden bewoners, organisaties en ondernemers in onze wijk. Dat doen ze zowel via ‘offline’ kanalen als de wijkkrant en bijeenkomsten, maar ook via ‘online’ communicatiekanalen als Nijmegen-Oost.nl en social media. Al deze kanalen zijn integraal met elkaar verbonden rondom één centraal thema: de unieke kracht van Nijmegen-Oost zichtbaar maken en versterken. Ondernemers zijn belangrijk voor de werkgelegenheid en het unieke gezicht van onze wijk. Als onze adverteerders dragen zij ook financieel bij aan het voortbestaan van de communicatiekanalen in onze wijk! Om deze redenen organiseren wij regelmatig ondernemersavonden met interessante sprekers zodat het ondernemersnetwerk in onze wijk steeds sterker wordt.
We begonnen met een feestje! Sinds deze week is nijmegen-oost.nl online, de nieuwe naam van dewijkwebsite.nl. En dat betekende: Taartjes!
Onderzoek naar ondernemers
We trapten af met met een stage-onderzoek van een groep studenten Sociale Psychologie van de Radboud Universiteit. De onderzoeksvraag: “Hoe kunnen we met interventies uit de Sociale Psychologie ervoor zorgen dat meer ondernemers zich aansluiten bij de Wijkwebsite?”. Nienke, Gea-Marit en Jonas vertelden waarom zij voor deze prachtige studie kozen en namen de deelnemers mee in hoe je met Sociale Psychologie interventies het gedrag van mensen kunt begrijpen én kunt veranderen. Bijvoorbeeld via interventies als Altercasting (Iemand in een rol plaatsen waardoor de persoon het bijbehorende gedrag vertoont) of Foot-in-the-door: eerst iets kleins van iemand vragen (weinig moeite) en vervolgens een groter verzoek doen. Ook presenteerden zij de resultaten van hun onderzoek.
Nijmegen-Oost.nl: dé plek waar je alles in Nijmegen-Oost vindt!
Eric Hendriks vertelde over Nijmegen-Oost.nl: hoe ontdek je op dit online platform alle mooie dingen van de wijk en hoe kun je daaraan zelf ook meedoen, zowel als bewoner maar ook als bedrijf of organisatie? Vervolgens liet hij zien hoe je als ondernemer een bedrijfspagina maakt op Nijmegen-Oost.nl, hoe je hiermee beter opvalt en hoe mensen vervolgens jou vinden en in contact komen met je producten.
Online communicatie-analyse en vindbaarheid van je bedrijf
Olav Moes van Soundbranding en Marketing bureau Boer ‘n Moes presenteerde de online communicatie-analyse van Nijmegen-Oost van de Facebook, Twitter, Instagram en Nijmegen-Oost.nl kanalen. Wist je bijvoorbeeld dat in 2016 meer dan 60.000 mensen één of meerdere keren Nijmegen-Oost.nl bezochten? Ook maakte hij duidelijk hoe belangrijk het is dat je online aanwezigheid via je website en social media goed op op elkaar afgestemd is: “Het consistent gebruiken van diverse social media vergroot de online zichtbaarheid van je bedrijf en zorgt ervoor de dat consumenten je eerder zullen herkennen.”
Wijkkrant advertentie-adviseur Loes Wijffels ging over ‘het belang van vindbaarheid’ in gesprek met Anette van Haren, die via haar bedrijf Samen Website Maken met ondernemers websites maakt. Zij vertelde over hoe belangrijk het is om als ondernemer op allerlei manieren zichtbaar te zijn zodat potentiële klanten jou overal tegenkomen. Belangrijkste tip van Anette: “Google toont graag lokale bedrijven in de zoekresultaten. Door het vergroten van je online zichtbaarheid komen potentiële klanten vanzelf bij jou uit. Het zou toch jammer zijn als een Googelende buurtbewoner niet weet dat jij biedt wat zij zoeken?“.
Kosten dekken
De vrijwilligers van de wijkkrant en wijkwebsite Nijmegen-Oost.nl werken hard om de wijkkrant en de online kanalen voor bewoners, organisaties en ondernemers in stand te houden. Als stichting maken ze hierop geen winst maar hebben natuurlijk wel geld nodig om de kosten te dekken. Als iedereen meedoet dan gaat dat lukken! Loes Wijffels presenteerde de tarieven voor adverteren in de wijkkrant maar ook wat het kost om je bedrijf professioneel te presenteren op Nijmegen-Oost.nl.
Meer weten over hoe je je bedrijf professioneel presenteert in Nijmegen-Oost?
Ga dan naar www.nijmegen-oost.nl/adverteren