Wel, niet horende bij Nijmegen-oost , dat is de vraag. Ben er nu maar van uitgegaan van wel, immers de gemeentelijke wijk indeling hoort Bottendaal erbij (ook al voelt het niet zo).
Allereerst is de verandering van de 2e helft van de Stijn Buysstraat, vanaf Burghardt van den Berghstraat tot Sint Annastraat: levensgevaarlijk voor alle verkeersdeelnemers plus het kruispunt Stijn Buysstraat en Sint Annastraat: volkomen onduidelijk en gevaarlijk.
Dan de Van Oldenbarneveldweg: in huidige staat erg gevaarlijk voor fietsers van beide kanten.
Hef de voorrangsweg situatie van de Stijn Buystraat op, zodat rechts voorrang heeft> wellicht minder hard rijden, leg er eventueel drempels in, hef de grote versmalling bij de 2e helft v.d. weg op> minder grote stoep, groenvoorziening, verander het kruispunt met Sint Annastraat voor de fietsers, maak het voor hen overzichtelijker, duidelijker.
Hef de schuine parkeermogelijkheden aan beide kanten van de Van Oldenbarneveldweg op, de weg wordt zodanig veel te smal (ook al is het eenrichtingsverkeer voor auto's geworden), voor fietsers is de weg tweerichtingsverkeer (en terecht), maar hierdoor wel levensgevaarlijk. Aan één kant van de weg parkeer mogelijkheid realiseren.
Sint Annastraat, vanaf het keizer Karel plein, voor rechtdoor, opheffen van de tweebaansweg. Bij het 1e stoplicht wordt het al eenbaansweg, heel vaak is het dan dringen, snijden van auto's op de linkerbaan> onnodig gevaarlijke verkeerssituatie (immers het is maar ongeveer 50 meter 2-baans, wat is de winst?) en irritatie.